کافور - کافور طبیعی
نوشته شده توسط : پلیکا

خرید کافور خوراکی درجه1

بعضی افراد کافور را جهت جلوگیری از سرفه‌کردن، برای درمان عفونت‌های تنفسی، برای درمان فشار خون پایین که در هنگام ایستادن اتفاق می‌افتد و برای گاز روده (نفخ شکم) استفاده می‌کنند. سؤالی که خیلی پرسیده می‌شود این است که کافور را از کجا بخریم؟ شرکت پیشگامان شیمی محصول کامفور را در گرید خوراکی و دارویی را از کشورهای هند، چین و آلمان وارد می‌کند. از این عطر به عنوان ماده‌ای در پخت و پز (به طور عمده در هند)، به عنوان یک مایع تقویت‌کننده، برای اهداف دارویی و در مراسم مذهبی استفاده می‌شود. خرید کافور عمده توسط شرکت های آرایشی برای استفاده در محصولات کرم مرطوب‌کننده می‌تواند بر روی ناخن‌های آلوده تاثیر بگذارد.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از کافور همراه با روغن کرچک و اکالیپتوس ممکن است به کاهش عوارض ناشی از نیش پشه کمک کند. کارشناسان در مورد انجام این کار هشدار می‌دهند، زیرا هنگام مصرف کامفور می‌تواند عوارض جانبی جدی، حتی مرگ را ایجاد کند. توجه کنید که را به پوست بریده اعمال نکنید، زیرا می‌تواند به سرعت وارد بدن و به غلظت‌هایی برسد که ایجاد مسمومیت کند. امروزه از این ماده به عنوان نرم‌کننده نیترات سلولز و مومیایی و همچنین در آتش‌بازی و داروسازی نیز استفاده می‌شود. کافور (کامفور) که  یک  ترکیب آلی دارای  بوی تند فرار با رنگ سفید است که  از صمغ درختی بنام درخت کافور تهیه می‌شود.

کامفور متعلق به گروهی از ترکیبات ارگانیک است که  ساختار و واکنش‌های خاص آن از مسائل مهم شیمی آلی قرن نوزدهم بود. همچنین برای درمان قارچ، زگیل، نیش حشرات، زخم‌های سرد، هموروئید و استئو آرتریت مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقطه ذوب آن حدود 178 تا 179 درجه سانتی‌گراد (352 تا 354 درجه فارنهایت) است و دارای فرمول مولکولی C10H16O می‌باشد. کافور (Cinnamomum camphora) یک ترپن (ترکیب ارگانیک) است که معمولاً در کرم‌ها، پمادها و لوسیون‌ها استفاده می‌شود. برخی از افراد از شکل موضعی برای درمان بیماری‌های تنفسی و درمان علائم بیماری قلبی استفاده می‌کنند. هرگز آن را به صورت داخلی مصرف نکنید و آن را روی پوست‌های شکسته قرار ندهید، زیرا می‌تواند سمی باشد.

 

کافور حبه ایی 50 گرمی

استشمام بیش از اندازه آن موجب قطع اشتها، سفید شدن مو و پیری زودرس، قطع نسل و تولید سنگ مثانه کلیه می شود، خوردن آن برای سرد مزاجان مضر است و معده را ضعیف می کند و نیروی جنسی را کاهش می دهد و اگر مرد یا زنی یک مثقال از آن را یک مرتبه بخورد، برای همیشه قدرت جنسی خود را از دست می دهد و کاملا عقیم خواهد شد، مصرف مقدار خارج از حد مجاز آن سمی است، لذا حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شود. برای اینکه زنانی که از نظر جنسی پر حرارت بوده و خیلی دیر غریزه جنسی آنان اغنا می شود و بسیار حریص در مجامعت هستند، به حالت طبیعی در آیند، به اندازه یک گندم از کافور را بخورند، همچنین سوزش بول و عطش مفرط را درمان می کند.

این درخت شبیه زیرفون است و در مناطق گرم شرقی آسیا در جنگل های هندوستان، چین، در جزیره فورموز معروف به ماچین، در ژاپن، جاوه و سوماترا انتشار دارد، در مناطق دیگری از جهان نیز کاشته می شود. کافور حبه ایی ، جسم سفید، شفاف و متبلوری است با بوی تند نافذ، طعم تیز، معطر و سبک تر از آب که از کلیه اعضای درخت کافور از جمله چوب تنه، شاخه ها، برگ و به خصوص پوست آن گرفته می شود. اگر آن را با عرق گشنیز و سرمه ساییده مخلوط کرده و بر چشم بمالید، باعث جلوگیری از برآمدن دانه در پلک می شود و اگر دانه بر آمده باشد، فروکش می کند. برای درمان تب حسبه یا تیفوئید، کم کردن شهوت مردان، هر یک نخود کافور را در کپسول ریخته و صبح و شب، هر بار یک کپسول آن را با کاسنی بخورند.

برای تسکین دندان درد، کمی از آن را پای دندان بگذارید و بدون توجه به تسکین یا عدم تسکین درد، آن را زود از روی دندان بردارید. زمانی که از کار زیاد یا سرما، پا به اصطلاح خشک شده باشد کافور را در آب جوش حل کرده و بر موضع بمالید و ماساژ دهید، نافع است. اگر درد دندان حاصل از دندان پوسیده دارید، آن را با گلاب قرقره کنید، درد تسکین می یابد و برای زخم های دهان نیز مفید است. دو نخود از کافور را در مقداری شیر حل کرده و هر شش ساعت یک بار یک استکان از آن را بخورید، باد سرخ را درمان می کند. دارای طبیعت سرد و خشک است و اگر نیم گرم از آن را بخورید، تونیک، آرامبخش، معرق، بادشکن، ضد تشنج و کرم کش است،.

 

کافور چیست؟ + فواید و عوارض کافور

در ایران بین مردم این تصور وجود دارد که برای کاهش تمایلات جنسی در سربازخانه‌ها و پادگان‌ها و حتی دانشگاه‌ها به غذای این مراکز کافور اضافه می‌شود که با توجه به مضرات و همین‌طور کمیاب بودن آن احتما آن وجود ندارد. نتايج مشابهی در دانشگاه مشهد به دست آمده كه با وجود اينكه در مكانيسم اصلی اظهار بی اطلاعی می‌كنند اما نشان داده‌اند كه كافور در دوز كم در فرآيند اسپرم زايی و توليد هورمون‌های آندروژنيک تاثير منفی دارد. ابن سینا معتقد است اگر آن را با سندل و گلاب مخلوط کنند و ببویند شهوت جنسی را قطع می‌کند و اگر آن را بنوشند این اثر بیشتر می‌شود. در حالی که تحقیقات انجام شده دیگر نشان می‌دهد که مصرف آن در بالاترین دوز ممکن، می‌تواند حتی باعث افزایش فعالیت جنسی گردد.

  طبق تحقيقات انجام شده در دانشگاه شيراز اثر اصلی آن بر ميزان سنتز تستسترون نشان داده شده است.

عطاری خراسانی

مصرف کافور برای جلوگیری از تشکیل گاز در بدن موثر است بدین ترتیب ، شما می توانید از بیماری های مرتبط با اسهال و استفراغ که به گاز منجر می شود، خلاص شوید. استنشاق کافور برای درمان سرفه سرما خوردگی و بسیاری از مشکلات تنفسی دیگر مانند گرفتگی بینی موثر است و بویدن آن جریان تنفسی را باز میکند. صمغ درختی است در چین و تبت که بوی بسیار نافذی دارد بر خلاف تبلیغات سو از کافور این داروی گیاهی اگر درست استفاده شود خواص بیشماری دارد. همچنین ، می تواند برای درمان زگیل ، نقرس، رماتیسم، بواسیر، و زخم های سرد از طریق استنشاق یا کاربرد موضعی درمان کند. اگر درد دارید ، کافور می تواند خاصیت آرام بخش داشته باشد ، به بهبود درد میکند.

کافور یک درمان مؤثر برای درمان خانگی قارچی و عفونت های پوستی ویروسی است. با حل کردن آن در آب ، درماتیت عصبی ، درد و خارش بیش از حد را تسکین می دهد. استنشاق منظم آن تا حد زیادی می تواند مشکلات تنفسی را کاهش دهد. کافور به عنوان یک عنصر در کرم های درمان مفاصل سفت بکار می رود. این است که برای درمان سرفه های شدید و برونشیت استفاده می شود. به همراه ترکیبات دیگر ، آن یک درمان مؤثر برای درد مفاصل است. با بخار آب گرم، سوزش ناشی از عفونت های گلو را از بین می رود.

کافورخاصیت ضدعفونى کردن و تحریک قلب دارد به علاوه براى معالجهء بیمارى‌هاى جهاز تنفسى مفید است و در مورد مسمومیت ازتریاک به عنوان پادزهر مورد توجه است. اگر با آب گشنیز و سرمه ساییده و مخلوط کرده و به چشم‌مالیده شود،باعث جلوگیرى از برآمدن دانه در پلک مى‌گردد و اگر دانه برآمده است،فروکش مى‌کند. از نظر خواص حکما طب سنتى‌معتقدند که فرح‌آور است و مقوى دماغ و قلب و براى رفع تبهاى عفونى وذات الجنب و زخمهاى ریه،سل و اسهال گرم مفید است. پاشیدن گرد آن روى‌زخمها و جراحتهاى بد در مورد زخمهاى گرم و جراحات تازه و قطع خون و تسکین‌درد آنها نافع است. کافور از نظر طبیعت طبق نظر حکماى طب سنتى ایران سرد و خشک است ولى باکمال تعجب در هند آن را گرم و خشک مى‌دانند.

اگر قطرهء محلول آن با آب گشنیز تازه در گوش ریخته شود براى‌تسکین درد گوش گرم و قطع خونریزى از بینى نافع است. غرغرهء آن با گلاب براى‌تسکین درد دندان کرم‌خورده و زخمهاى دهان مفید است. در هند و چین به عنوان ضد اسپاسم و براى‌کاهش ترشح شیر مستعمل است‌. اگر با گلاب و گل سرخ به پیشانى مالیده شود،مسکن سردرد گرم مى‌باشد. رفع تشنگى و مسکّن التهاب‌کبد و کلیه و سوزش مجارى ادرار است.

کافور در طب سنتی و راهکارهای کاربردی آن

روش شناسائی کافور : اگر کافور را روی یخ آتش بزنید باید مثل شمع بسوزد و تمام شود اگر کافور خالص را روی شیشه گذاشته و سپس روی شعله قرار داده و باید کاملا” تبخیر شده و چیزی باقی نماند. مضرات کافور :کافور کمی سمی است و مصرف زیادی خوراکی آن خطرناک است و بوئیدن مداوم کافور مو را سپید کرده و باعث پیری زودرس ، قطع نسل ، قطع اشتها و تولید سنگ مثانه و کلیه میشوند. خوردن کافور برای سرد مزاجها مضر معده و کاهنده شدید نیروی جنسی است و باید با داروهای گرم مثل ادویه و روغن بنفشه خورد و حداکثر مصرف خوراکی کافور نیم گرم در روز است. اثرات سمی کافور شامل: ناراحتی معده، ایجاد گاز معده، قولنج، تهوع و استفراغ، اسهال، اضطراب، هیجان، هذیان گویی، تشنجات صرع مانند و انقباض قلب است.

البته تمامی این اثرات و علائم زمانی است که بطور مستقیم ماده ی کافور را بخوریم یا بوی آن را استنشاق کنیم یا با پوست تماس پیدا کند. زنان پر حرارت جنسی و دیر اغنا اگر به اندازه یک دانه گندم از کافور را برای مدتی بخورند شهوتشان کاسته شده و متعادل در شهوت میشوند. البته باید بگویم در مورد تأثیر کافور بر روی سیستم تولید مثل انسان و نیز اثرات سرطان زایی این ماده هیچ مطلبی ثابت نشده است. گزارش هایی از مسمومیت و مرگ افراد با کافور وجود دارد، بخصوص کسانی که داروهای حاوی کافور را بدون تجویز پزشک مصرف کرده اند. بعد از دریافت مقدار کمی کافور، تشنج به همراه افسردگی، آسیب کلیه ها، انقباض قلب و اغمای بعد از تشنج اتفاق می افتد.

کافور را با سرکه مخلوط کنید و بر زخمهای گرم ضماد کنید زخمهای مثل بادسرخ و جوشهای خونی را سریع درمان می کند. اندام هایی که کافور روی آنها اثر می گذارد شامل چشم ها، پوست، کلیه ها، دستگاه تنفسی و سیستم عصبی مرکزی است. مصرف یا تماس طولانی مدت با کافور باعث مسمومیت مزمن می شود که به علت خاصیت سمی و تأثیر زیاد آن بر بدن است. اثرات سمّی کافور بعد از مصرف ۲ گرم ظاهر می شود و مقدار کشنده آن در بزرگسالان ۴ گرم و در کودکان ۱ گرم است. اثرات سمّی کافور بعد از مصرف ۲ گرم ظاهر می شود و مقدار کشنده آن در بزرگسالان ۴ گرم و در کودکان ۱ گرم است. اگر این علائم ادامه پیدا کند و تشدید شود باعث افسردگی، بیهوشی و حتی مرگ در اثر نارسایی تنفسی می شود.

 

فروش کافور

در سال 1911 رابرت کندی دانکن شیمیدان، اظهار داشت که دولت شاهنشاهی ژاپن  (1907–1908) تلاش کرده است تولید کافور طبیعی را به عنوان یک محصول جنگلی در آسیا به انحصار خود درآورد. در سال 1868 نیروی دریایی انگلیس به بندر آنپینگ رفت و خواستار پایان انحصار کافور چینی شد ، پس از آنکه نماینده محلی چینگ از این امر امتناع کرد انگلیس بندر را تصرف کرد. کارخانه ها نتیجه گرفتند و در مدت زمان بسیار کوتاه دو ساله پس از سنتز آکادمیک کافور مصنوعی ، هر نوع به عنوان یک محصول طبیعی ، وارد بازارهای جهان شد. این ماده از بخار حاصل از بو دادن تکه های چوب بریده شده از درختان متراکم می شود و با عبور بخار از چوب های پودر شده و متراکم شدن بخارات تولید می شود.

فروش کافور یا کامفر camphor ماده‌ای مومی، سفید یا شفاف و جامد با فرمول C۱۰H۱۶O که دارای بوی بسیار قوی است. فروش کافور یکی از منابع اصلی استخراج شده توسط تایوان و همچنین یکی از پردرآمدترین منابع بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش کافور با شماره های 02144182743 و 09026715830 تماس حاصل فرمایید. درمان ترک گوشه لب و یا تبخال در اطراف دهان بخصوص در موارد حساسیتی مانند میوه های آلرژی زا. استفاده و فروش کافور در صنایع شیمیایی نوپا حجم تقاضا را در اواخر قرن نوزدهم افزایش داد. فروش کافور کاهش دهنده سرخی پوست در فصول گرما و به دنبال فعالیت های ورزشی می باشد. درخت کامفر ۲۵ تا ۳۰ متر رشد می‌کند و ماده کامفر در اکثر نقاط آن یافت می‌شود.

درختی همیشه سبز،با شاخه و برگ بسیار برخوردار و دارای گلهایی به رنگ سفید است. چنانچه پوست در معرض آلودگی های سطحی قرار گرفته باشد از کافور استفاده می شود. فروش کافور ضد التهاب، ضد سوزش و ضد خارش های شدید ناشی از گزش حشرات می باشد. امروزه در بسیاری از نقاط دنیا عامل انتقال یکسری از بیماری ها حشرات هستند. تسکین دهنده دردهای خفیف عضلانی به صورت ماساژ محلول روی عضلات عمل می کند. در اوایل قرن نوزدهم بیشتر ذخایر درخت کافور در ژاپن و تایوان وجود داشت. تحلیل (آتروفی) عضلانی: موجب باز شدن عضلات و تسهیل در تحرک آنها می شود. این درخت همیشه سبز در آسیا و به خصوص در جزیره برنئو و فرمز وجود دارد.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: